Sabtu, 6 April 2013

Jangan mudah percaya kat orang...


Itu yang aku belajar selama mana aku terjun ke dalam dunia pekerjaan. Infact, bukan setakat bekerja jer, malah dalam hidup ni secara general nya ko kene belajar survive on your own dan jangan mudah sangat percaya kat orang lain. Nak-nak lagi dizaman sekarang yang sedia ada penuh dengan cabaran. Musang berbulu ayam terlalu banyak. Sangat berbahaya dan tunggu masa jer nak terkam. Kau silap sikit, sikit jer dan habislah kau. Depend la dengan kau ni ayam yang jenis macam mana. Itu baru musang, buaya darat? fikirlah sendiri.

Once kau dah cam musang-musang ni, aku sarankan korang sila jaga jarak masing-masing. Kau kena set dalam lingkungan mana yang dia boleh masuk dalam hidup kau. Let say, dia sama tempat kerja dengan kau, takkan kau nak mengelak memanjang ye tak? nak tak nak kau kena approach jugak dengan musang ni. Pandai-pandai lah kau nak jinakkan dia tetapi.. ingat la jangan mudah terpedaya dengan dieorang even bulu ayam tu nampak real. Yes, trust me.

Ok lah. Till next time. Asar calling. Sembahyang oii. Blogwalking jer keje. Dah lah. Chalo beteyy!!

4 ulasan:

  1. aku ada masalah nak jinakkan musang ni . musang ni kuat tacing gila . macam macam cara aku dah umpan . pujuk dia . siap kasi hadiah . tapi musang ni keras kepala macam taik tapir .

    last last aku buat taik ah kat dia . perli perli musang tu . sampai satu tahap aku bengang gila . hermmm .

    musang tu satu rumah . kalau tak bertegur tak best la kan . aduhh

    *tetiba meluah pulak . lulz

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan? hmm. Kalau orang macam nie, kau mute kan aje. Banyak lagi masalah negara nak disettle. Nak pujuk dia, puihhh. Masak ahh~ sekadar pandangan sebelah mata aku jer.

      Takpe, luahkan je kat sini. :)

      Padam
  2. thats why im scare to face the "working" life.. heeee... facing new people. which we dont know n so on right.... but like it or not we need to face juak kannnn.... hmmmhhh ... need to be positive and cekal la tek mun nemu dak "musang" nok d padah encik mijh tok. heee :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yup. Gotta prepare for it. You'll know when you facing this kind of "musang" eventually.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...