Ahad, 21 April 2013

Buat surat sembunyi..


Serius malas! :/

Mengemaskini resume dan membuat surat sembunyi adalah antara perkara yang paling malas aku nak hadap. Kemalasannya lagi berlipat ganda bila dipaksa. Macam kau bila dipaksa nak berak, apa yang kau rasa? mesti susah, kan? haa.. macam tu la perasaan yang melanda aku sekarang ini.

Kau tak tahu apa tu surat sembunyi? cover letter lah!!


Sebenarnya dari haritu lagi mak aku paksa aku buat. Dah 1001 alasan aku bagi. Sebenarnya aku malas. Format cover letter pun aku tak tahu. Lepas tu tandatangan dekat sebelah kiri atau kanan? perlu ker tandatangan? see, macam-macam benda yang aku tak tahu. Sebab tu aku rasa malas nak buat. Orang kata "Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih". Betul lah tu.

Walaubagaimanapun, aku try gak hadap benda tu tadi. Dan akhirnya... sobs.. sobs... setelah 36 menet jari-jemariku menari-nari diatas keyboard, kepala otak aku perah mengeluarkan ayat-ayat power, dan tulang belakangku yang menahan diri sebab postur duduk aku tak betul, cover letter itu siap jua akhirnya. Cuma aku tak pasti betul ker tak betul apa yang aku buat. Tapi sekilas pandang, memang ada rupa cover letter. Aku harap betul la tu.


Ok lah. Aku nak search kat google plak "How to buat sampul surat". Ish ish. Memang save bajet kan aku nie. Doakan aku berjaya okay. Orite!

Chalo betheyy~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...