Selasa, 16 April 2013

Dark Skies



Unexpected, full with suspense and must-see movie.

Serius, best!

*WARNING! might contain spoiler!*

So, it happens to be yang last weekend aku pergi menonton wayang bersama beberapa ekor buddyz aku. Memulanya aku nak tengok Cloud Atlas tetapi memandangkan Cloud Atlas tak ditayangkan lagi dan member aku cakap die dah download movie tu dan movie tu tak best, jadi harapan untuk menonton Cloud Atlas pun dibatalkan dengan kadar segera. Lepas tu die kata Dark Skies macam best. Keyword yang die keep on mention dekat aku adalah movie tu "mind-blown". Banyak kali die ulang. Rasanya lebih dari empat belas kali dan cukup untuk meyakinkan aku untuk menonton movie tersebut. Dia bagitau aku pagi tu dan aku pun plan nak tonton sebelah petang. Tapi dia merayu dan menggoda aku, ajak aku tonton malam. Memandangkan aku mudah nak kesian dekat orang, maka aku setujulah. (Ahahahah.. nampak tak ayat aku? sorry bro~ lalala..)


Aku bukan apa, aku tak tahu pun Dark Skies ni citer apa. Dari apa yang member aku bagitau, citer ni Sci-fi plus horror and more to alien. Okay, seriously aku tak berapa nak into filem pasal alien. Dalam banyak-banyak tu, only few yang aku rasa worth to watch dan yang lain more to totally complete bullsh*t. Maafkan aku, tapi tu yang aku rasa. No offense orite.

Seingat aku, last filem horror (tapi plus thriller laa) yang lebih kurang Dark Skies yang aku tonton adalah movie "House at the End of The Street". Masa tu aku tengok dengan Miss S. Movie tu quite okay sama macam jeritan Miss S. -.-"

Tapi, aku lebih impressed dengan Dark Skies.

Ok ok, Dark Skies ni mengisahkan tentang sebuah keluarga 4 orang yang typical di Amerika. Dieorang facing financial problem dan masalah pengangguran. Tapi, bukan itu jer sebenarnya masalah yang melanda, family dieorang telah menjadi "tikus makmal" untuk alien. Yes, alien. Mulanya kehadiran alien tu disedari apabila alien tu mula pecah masuk dapur dieorang dan susun semua perkakas dalam dapur (including makanan dalam tin semue) sehinggalah terpancar imej "crop circle" kat siling. Dieorang buat report polis dan polis saspek anak dieorang yang buat "prank" ni untuk parents dieorang sebab nak dapatkan perhatian. Turn out to be, bukan dieorang yang buat. Then, several times dieorang dilawati oleh alien tersebut yang diclaim oleh anak bongsu dieorang, Sammy sebagai "Sandman". Meaning to say, Sammy pernah encounter alien ni dan alien ni pesan kat dia supaya jangan bagitau sesiapa.

Then..

Ok, aku malas nak citer lagi. Aku bukan pandai bercerita pon. Nak tahu apa yang jadi, kena tengok sendiri. One thing aku nak pesan, cerita ni penuh dengan distraction. So, kena tengok full movie kalau nak dapatkan feel yang lebih. Heheh. What say you?

Do you believe in aliens? think again...

Ciao!

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...