Khamis, 2 April 2015

Mr. Perfect 100%

Mohon bagi yang tertarik membaca entri ini tidak menaruh harapan untuk membaca entri berkaitan GST.

Setiap hari akan ada paling kurang 1 - 4, 5 & 6 email akan masuk ke dalam peti masuk. Bukan nak mengata diri ini femes mahupun sekacak Izzue Islam *ehem*, akan tetapi rata-ratanya adalah email yang disubscribe dari aplikasi pihak ketiga. Bermakna email bukan diatas niat sendiri pihak penghantar, akan tetapi kerana aku sendiri yang merayu dan meminta untuk sekelumit email setiap hari. Yes, daily if I had to speaking in this very so penjajah language.

Nak dijadikan cerita, semenjak dua menjak dan tiga belas menjak menjadi single atau dalam erti kata lain, aku pun tak tahu apa status relationship bersama Miss S, aku telah mendaftarkan diri dalam aplikasi TWOO secara suka-suki. Hanya 2% sahaja niat dalam diri untuk benar-benar mencari cinta yang suci lagi fair & lovely. Ya, sebab aku tahu tiada harapan sebenarnya mencari cinta menerusi aplikasi sebegini biarpun aplikasi tersebut direka atas tujuan menyatukan dua hati menjadi satu, menemukan si teruna dan si dara bahkan mungkin ada segelintir yang tidak akan bersetuju dengan aku dan percaya bahawasanya Mrs. Innocent akan berjumpa Mr. Perfect melalui aplikasi ini. Tak mengapa. Ikut masing-masing kerana setiap insan berhak untuk memiliki pendapatnya sendiri. 98% lagi, aku hanya ikut serta tanpa expect apa-apa (seperti aku kata tadi, suka-suki purpose only).

Bilamana setiap email masuk, aku akan semak dan baca. Kebiasaanya, email yang bertandang adalah dari kaum Hawa yang juga berstatus single mingle. Sebab aku dah set hanya nak kenal kaum Hawa sahaja. Aku tak cenderung untuk menghamparkan cinta kepada kaum sejenis. Tapi ada dari kaum sejenis yang menambah aku sebagai rakan mereka. Itu bukan masalah. Bagi aku mereka ikut serta atas dasar menambah kenalan alam maya yang mungkin akan hanya ditegur sekali se-millenia. Like I've said, setiap orang ada pandangan mereka sendiri. Up to you my friend, I am friendly don't worry.

Kebanyakkan kaum Hawa yang mana aku baca intro mereka adalah dari purata umur 20an. Itu normal, hatta aku sendiri masih lagi muda rumaja. Kau yang baca nie, jangan nak tergelak cecah lantai, cukup sekadar tersengih macam kambing sudahlah. Apa yang menjadi isu (bukan masalah siapa-siapa, sekadar nak dijadikan bahan sahaja), hampir semua mereka mencari lelaki yang boleh aku katakan 100% Mr. Perfect.

"Heyy, macam lah lelaki tak expect something yang sama! so what...?"

Okay, hang on there. Yes, lelaki juga begitu even tak sedar diri bagaikan ungka. Aku tak nafikan. Akan tetapi, perlukah ianya menjadi sesuatu yang ketara? I mean, it's way too obvious okay. "Susahnya mencari lelaki yang jujur..", "mencari Imam untuk dibawa ke syurga Firdausi..", "Kenapa la lelaki sekarang ni semuanya buaya..?". Whoa~ opp!! opp!! guys, chillax. Aku juga lelaki. Tercabar juga hormon kelelakian aku bila terbaca intro mereka. Apa ingat dieorang layak untuk lelaki tersebut? come on lah. Tak pernah dengar kata-kata "nobody is perfect..." ker? atau tak faham bila baca quote tersebut?

One way or another, this goes to us all tanpa mengira lelaki atau perempuan, cikaro atau pondan, mak limah atau Johan (bukan nama sebenar), be a realist. Cerminkan diri terlebih dahulu. Aku sedar, selaku lelaki yang kurang kacak sikitttt dari Izzue Islam, perkara ini harus menjadi par atau level kita. Kita sendiri tahu baik dan buruk kita, kita sendiri lah yang terbaik mengukur tahap diri kita sendiri. Jadikan diri sempurna (atau hampir sempurna, jika kesempurnaan yang dicari) barulah nanti akan ada insan yang dihantar oleh ilahi untuk menjadi pasangan sehidup semati. Ye la, cakap macam pakar cinta, padahal dah kene friendzoned. Aku sedar lah. Engkorang jangan nak kata aku. Aku nangis kangg. Haaa.

Dah lah. Cukup sampai sini. Aku nak kena gerak dulu. Perut dah mula memulas ibarat seluar jeans yang dibilas. Auuww~

Till then, bye! assalammmm~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...