Sabtu, 4 April 2015

Good Friday & Un-Holi(day) Saturday

Gotcha! pun intended!

Semalam Baik@Bagus Jumaat dan cuti satu hari tanpa mengira rupa, kasta serta agama. Bagi aku, semua Jumaat adalah baik (yang terbaik of the week sebab masa lebih singkat). Akan tetapi halnya sekarang, hari ini Sabtu dan tertakluk kepada undang-undang (heh! undang-undang lah sangattt!!) bahawa kitorang kerja hari ni. Sebab tu aku letak tajuk "Un-Holi(day)" (dalam erti kata aku nak maksudkan tak-cuti) which is sebenarnya tak berapa nak proper tapi kalau aku letak "Un-holy" takut nanti orang salah faham,ye dok? dari semalam, aku tanya staff member yang lain samada harini kerja atau tak, tapi tak seorang pun yang pasti. Pada aku, dieorang pun kurang lebih aku gak, kemalasan nak turun. Hahah. Kantoi disitu.

Walaubagaimanapun, memandangkan kerja hari Sabtu half-day, dan aku terlebih handsome harini (tunggu korang nak puji, lambat lagi) jadi aku decide untuk turun kerja. Lagipula, ada update(s) dalam laptop ni yang aku kena run. Di rumah takde kemudahan internet selain data peranti Digi dengan jumlah kuota yang terhad, jadi disinilah (pejabat) tempat aku untuk mendownload, mengupdate serta meng-online heavenly. Miahahahahah!!

Sekarang aku tengah update apa yang patut dan sambil tu scan certain folder. Now aku boring, tak tahu nak buat apa. Engkorang ada cadangan? nak buat housekeeping, office nie tak la seteruk mana pun. Wajar tak aku pergi mengeteh dan biarkan laptop mengemaskini dan menyemak virus?

Jawab YA atau TIDAK sahaja. Tak susah pun.

Okaylah, lama laa tunggu jawapan korang. Aku gerak dulu. Huhu~

Ciao!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...