Khamis, 7 November 2013

Blog blog blog


Blogging are fun!

Yes it is. Aku sangat setuju. Berblogging memang sangat-sangat menyeronokkan. Especially bagi yang memang ada passion dalam menulis, menaip dan menghasilkan entri blog. Sebenarnya dalam berblogging ni ada seninya yang sendiri. Ada jiwa jugak sebenarnya. Siapa yang dapat rasa benda tu memang akan rasa berblogging ni sesuatu yang menyeronokkan. Kau akan rasa macam.. hurm.. macam layannn jerr.. macam best jerr.. macam comel jerr.. erk?!

The thing bout blogging ni jugak, bila kau jumpa blogger dengan minat yang sama. Sama macam kau jumpa someone in real life. Bila ada something in common especially about interest, mesti sembang tak habis lah kan. Haa.. lebih kurang macam tu la perasaannya. Walaubagaimanapun, tak ada minat yang sama pun tak apa, janji boleh masuk channel, itu pun okay. Kan kan kan?

Teknik penceritaan dan gaya bahasa yang menarik pun beri kesan yang mendalam. Ada yang jenis straight to the point, ada jenis yang gemar berkias, ada yang berpantun, ada yang bergurindam dan ada yang berlagu. Depend dengan kau nak layan jenis yang macam mana. Of course kau tak akan mampu nak puaskan semua pihak. Kalau macam aku, aku lebih prefer blogger yang responsive. Saling berinteraksi dan saling ludah meludahi dan bertikam lidah (eh?). Hahah. Gurau jer lah. Tapi tu la, aku prefer jenis yang aktif.

Lagi satu, ada tips yang aku baca sebelum ni, kalau nak naikkan UV (unique visitor), kau kena cari haters. Well, aku tak berapa berkenan sangat dengan tips ni tapi kalau kau jenis yang kejar traffic, mungkin boleh apply tips tersebut. Tapi, jangan salahkan aku pulak nanti. Try it at your own risk bebeh. Heheh.

Oh man! sebenarnya ada lagi yang aku nak cerita tapi memandangkan masa mencemburui aku, terpaksa la aku me-reversekan diri buat masa ni. Till next time okay. Buhbye~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...