Jumaat, 26 Julai 2013

Bahaya smartphone kepada kita.

Guwa yakin, ramai antara korang yang dah maju ke depan seiring dengan peredaran masa kini. Dan guwa juga percaya, kebanyakkan dari kita memang ada memiliki smartphone walau sebijik. Yang lagi advance mungkin ada dua bijik atau lebih. Betul?
Disebabkan kebanyakkan smartphone sekarang memang pakai konsep touch screen (ker screen touch?) iaitu semuanya melibatkan aktiviti sentuh menyentuh skrin, sekaligus sebenarnya dah mendedahkan kita kepada ancaman. Seperti yang kita maklum, aktiviti sentuhan ni melibatkan kulit. Kadang-kadang, bakteria, minyak, tahi hidung akan melekat pada kulit khususnya permukaan jari. Jadi bila kita menyentuh skrin handphone, secara langsung benda-benda asing yang guwa mention tadi akan berpindah ke skrin. Later on, akan pindah pulak ke pipi korang semasa korang sedang buat panggilan. Tak giler ape tu? tak percaya? masih tak nak percaya? okay, guwa tak nak buang masa, korang check it out sendiri kat sini, Your Smartphone Might Giving You Pimples. Guwa harap lepas ni, korang akan jaga kebersihan handphone korang dan please la jangan jadi pengotor (tetibe).

2 ulasan:

  1. haha , jijik gila part tahi hidung melekat tu...btw , aku rasa aku paling kuno , sebab still guna handphone cap ayam...:D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tau takpe. Hehe. Ye ke cap ayam? cap ayam pun kene jaga-jaga gak. :)

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...