Selasa, 30 Julai 2013

Tak Sangka...

Sharmila, nama yang tak asing lagi bagi Amran. Dia lah cinta hati pengarang jantung, putih-putih melati merah-merah delima dan semanis kurma baginya. Tanpa Sharmila hidup Arman tiada bererti. Ibarat bernafas didalam lumpur, sesak dan tiada udara.

Namun kini, itulah yang Arman rasai. Pedih, sangat pedih terasa. Arman tidak menyangka perkara ini akan terjadi. Kejadian yang terjadi setahun yang lalu masih lagi menghantui dirinya dari hari ke hari. Dia tidak menyangka Sharmila bertindak sedemikian rupa. Pun begitu, kenangan indahnya bersama Sharmila turut mencengkam rasa. Semuanya bagai menekan jiwa Arman. Cubit peha kiri, pinggul kanan terasa gatal, itu lah yang Arman rasa.

Semuanya bermula dengan kejadian malam itu. Arman kerja lebih masa dan tak dapat balik awal berbuka puasa bersama Sharmila, isterinya yang tercinta.

"Syg, abg OT mlm ni. Bos abg mntk abg tlng bg mkn ikan emas kat opis ni. Lpas abg bg ikan mkn, abg balik. Syg awak ketat2"

Lebih kurang begitu la pesanan ringkas yang tak berapa nak ringkas dari Arman. Akan tetapi, tiada balasan dari Sharmila. Marah mungkin. Ataupun kecewa. 10 minit kemudian, hempon pintar lah sangat Arman berbunyi. "Trutt trutt.. trutt trutt..". Owh, SMS rupanya. Ingatkan ada panggilan tadi. Arman tengok dan baca SMS tersebut. Dari Sharmila. Ringkas sahaja balasannya. "K". Itu jer. Sekeping huruf yang membuatkan jantung Arman tak tentu arah mengepam darah. Peluh mula memercik ibarat air yang memancut keluar dari batang paip yang bocor. Dengan kadar segera, Arman memberi makan ikan emas bos nya walaupun sebenarnya belum tiba masanya.

Arman meluncur laju dengan kereta barunya. I mean, kereta yang baru disewanya pagi tadi. Mercedes mewah milik Saipul Behari [GAMBAR]. Sesampainya dirumah, Arman pergi dapatkan Sharmila.

Namun...

Alangkah terkejutnya Arman apabila melihat Sharmila.. melihat Sharmila bersama Max.. tsk.. tskk.. tskk... sedang berbaring... dengan Max sedang mencium pipi Sharmila.

Owh ya, Max adalah kucing milik Arman dan Sharmila. Kenapa Max cium pipi Sharmila? sebab mulut dan pipi Sharmila penuh dengan... benda ni. [GAMBAR]

*Kenapa guwa takleh post gambar? :/
**lama dah guwa tak buat citer. Saje jer buang boring. Huhu~
Published with Blogger-droid v2.0.10

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...