Selasa, 23 Julai 2013

Suka cerita seram

Takut? penakut? heh. Sejujurnya dalam diri guwa ni ada sekelumit  sifat penakut. Ianya dah built in dalam diri guwa sejak sekian lama. Takut hantu tu memang ada cuma levelnya tak sama la waktu sekarang ni dengan tatkala guwa masih berusia 10 tahun suatu ketika dahulu. Guwa even pernah berlari masuk bilik bila guwa tengok satu video clip Metallica (guwa dah tak ingat apa nama lagu tu) sebab dalam video clip tu ada nenek dan dia keep on nyanyi "na.. na.. na.." dalam versi yang agak creepy. Serius guwa cuak. Masa tu guwa kecik lagi. Kakak saudara guwa la yang gemar bukak channel MTV tuh. Tup.. tup.. lagu tu pulak main.

Sekarang ni pun sama. Kadang-kadang kecuakkan boleh melanda tanpa guwa sedari. Nak kata guwa berpengalaman dengan makhluk paranormal a.k.a makhluk halus/hantu ni, takde lah sangat. Tapi selama guwa hidup diatas muka bumi ni, tipu la kalau guwa kata guwa tak pernah kena kacau. Guwa pernah kena kacau dekat rumah guwa sendiri. Betul, serius guwa tak tipu. Ini memang betul-betul dan bukannya rekaan. Tapi bukan pasal tu guwa nak cerita sekarang nih. Maybe next time okay.


Walaubagaimanapun, guwa gemar membaca atau mendengar kisah-kisah hantu/seram. Normal lah kan? kita suka benda-benda yang thrill. Kalau takut hantu, baca kisah hantu. Kalau takut degree spec naik, pergi tenung monitor lama-lama tak pun membaca dalam gelap. Kalau takut sakit, pergi merokok takpun tak payah makan ubat. Itu lah guwa. So, haritu, guwa ada follow satu account dekat twitter dengan tweethandle bernama @seramshit. Kalau korang ada account twitter dan gemarkan kisah seram, guwa sarankan korang follow account tersebut. Guwa dapat tahu pasal ni pun dari Miss S. Dia selalu cerita dekat guwa cerita-cerita yang seramshit tu kongsikan.

Kalau tak silap guwa, setiap malam akan ada curator yang berbeza-beza handle account tersebut. Dengan itu, kisah yang diceritakan akan berbeza-beza dan sentiasa akan ada kisah yang nak dikongsikan. Serius, cerita yang dieorang ceritakan tu ada antaranya adalah dari pengalaman diri sendiri, mind you okay. Dan ada antaranya hanyalah cerita-cerita dari mulut ke mulut orang lain. Jadi, ada la tokok tambah disitu dan kesahihan agak diragukan. Bagi guwa, guwa lebih suka baca kisah yang berkisarkan pengalaman sendiri. Sebab kisah tu jarang didengari dan kita boleh tahu directly dari orang itu sendiri. Kalau yang dicerita oleh ramai orang, mesti cerita tu dah femes (siap ada  filem lagi) so kurang sikit thrill unless guwa tak pernah dengar/baca/tengok filem tu sendiri.

Guwa tahu, sekarang bulan puasa. Ramai yang tahu atau fikir semua syaitan dan jin diikat. Korang pasti ker? kalau dieorang kena ikat pun, adakah korang tak akan kena kacau? seramshit ada kisah dieorang tersendiri.

Oh ya, biasanya dieorang akan update waktu tetengah malam. Guwa sarankan korang baca dekat timeline dan jangan baca dekat page profile dieorang kat twitter kalau tak nak... err.. ikut korang lah. Heheh.

4 ulasan:

  1. haha dgr metallica tu pun cuak.

    BalasPadam
  2. Wah ! Ada juga peneman cerita seram tiap-tiap malam . barulah lena tidoq , haha

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...