Sabtu, 5 Januari 2013

Misi mencari maskot...

Weyh korang! aku tau ada antara korang-korang nie yang follow blog aku sejak dari blog aku yang lama dulu, kan? korang ingat lagi tak dekat blog lama aku dulu ada seekor maskot yang diberi nama timangan sebagai tapir. Walaupun tak official, tapi tapir tersebut telah mengharumkan (ye ke?) blog aku dan memeriahkan suasana dihari raya. Ingat tak dulu, dari blog picisan dan umpama pondok telefon ditepi jalan, blog aku mula berubah menjadi papan tanda jalan dan mula dikenali sejak aku perkenalkan maskot tersebut.

Jadi, untuk itu, aku ingin mengajak korang berbincang bersama, apakah maskot yang sesuai untuk digunapakai dekat blog aku nie. Patut tak kalau aku amik maskot dari blog yang lama dan mengembalikan zaman kegemilangannya seperti suatu ketika dahulu? adakah? adakah?
Aku bukan ape. Bosan tengok blog nie tak meriah. Nampak kusam dan tak bermaya jer. Sekurang-kurangnya kalau aku pasang maskot, boleh jugak tolong jagakan jamban yang tak seberapa nak terjaga nih. Kalau rajin, boleh la tolong-tolong bersihkan mana yang patut, ye dak? mihmihmih.

So, kalau korang ada idea atau ilham, sila la suggestkan untuk aku seekor maskot yang sesuai. Syarat-syaratnya adalah maskot tersebut mestilah sekeping binatang. Kalau boleh, nak la yang unik ataupun dari kategori binatang yang hampir pupus. Aku tak nak laa pakai maskot kucing, anjing liar dan tikus sawah dan yang seangkatan dengannya. Bosan dowh. Kat mana-mana pun ada. Suggestlaa yang spesial dan uniq sikit. Boleh tak, boleh tak? boleh laaa. Puhlissss. (Ewww~)

Johan... tapir yang hilang harapan... putus cinta ditengah jalan...

Ape-ape hal, suggest kat ruangan komen dibawah okeyh? nanti pandai laa aku dan juri-juri profesional-lah-sangatt  menilai cadangan korang tuh. Oraite? Shah Alammm..? pis yo! (eh? asal plak nih?) kui3.

10 ulasan:

  1. aku baru je terjah sini.. bagi aku, kalau tapir tu dah pernah mengharumkan nama blog ko sebelum ni.. kenapa kau x teruskan je dgn beliau?? taknak ke? ;D

    tapi kalau nak new pet, maybe koala bear ok gak. evendoh beliau binatang kuat tido tahap gaban. huhu.. ;P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu punya profile pic tu binatang aper? panda? huhu~

      Padam
  2. panda ! comel ape :D hihi
    susa sgt letak je maskot jamban :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masalahnya, ta pernah lagi tengok jamban hidup. Mihmihmihmih. x)

      Padam
  3. hurm... aku sageskan ko amik Mexican Axolotl... kalau x pernah tgok boleh search kt gugel.. siyes comei doww.... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekali nama komplikatet daa. Terkentut aku menyebutnyaaa. ;P

      Padam
  4. tapir pun okeh jugak tu bro..hehehe.lain daripada yang lain

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...