Isnin, 10 Disember 2012

Derby game

Semalam ada dua perlawanan penting. Satu, game Harimau Malaya menentang Thai dan satu lagi derby game antara Manshitty dan team feberet aku, Manchester United. Memandangkan kedua-dua game tersebut clash of the titan, aku terpaksa memilih satu antara dua. Please, jangan pertikaikan kesetiaan aku (setia laa sangattt!! pui!!) dan nilai aku berdasarkan keputusan yang aku buat. Bak kata pepatah, "don't judge book by its colour". Ok, enuff said. Aku pilih game Menyu. Ok, aku hanya nampak macam nie, nak tengok game bosan atau tengok game yang buat kau terkencing melihat setiap aksi? jadi aku pilih yang latter. Sekali lagi, jangan judge aku.


Masa aku sampai rumah (lepas hantar Miss S), game dah pun mula. Disebabkan aku bazir beberapa saat mencari remote control, bila aku bukak tibi, Rooney baru jer gol. Bagi aku, gol tu mistake Hart sebab dia salah esimate berapa besar gawang gol tu. Aku rasa mesti dia ingat bola Rooney tu akan keluar, padahal bola tu masuk ke gawangnye pun adoi. Gol seken baru nampak ada originaliti dan effort dari pemain Menyu. Yang aku perasan, Valencia asyik main low-cross jer. Adakah ini kelemahan Manshitty? hurm.

"Dah lama aku nak sepak bontot kau, Toure!"

Seken half, Menyu start goyah. Tak tau lah kenapa. Sama ada over-confident atau hilang fokus. Tapi yang pasti, Manshitty mula bagi tekanan dekat Menyu. Masa nie, aku pun dah mula nebes. Peluh mula bertakung dicelah ketiak. Kutu dah boleh bermandi-manda kat ketiak aku kott. Aku yakin, Sir Alex pun tak tentu arah jadinya. Cubaan demi cubaan diberikan, especially dari Silva. Masa first half, tak hidup si Silva nih. Aguero pun sama. Mula kasi "senggatt" (ikut cara Ajib sebut macam dalam Key El Gangsta)

Mancini mula resah. Terpaksa tukar plan. Dia masukkan Tevez. Ok, lepas Tevez masuk jer, semuanya kucar kacir. Contoh yang terbaek adalah first gol Manshitty. Ok, untuk kedua-dua gol yang bolos tu, aku tak salahkan De Gea (actually macam mana nak pronounce nama dia nie sebenarnya? diji or dihea?). Aku rasa kelemahannya adalah dalam kotak penalti tu sendiri. Semua nak masuk dalam tu, so keeper tak nampak aa pergerakan bola. Ye la, bola itu kan bulat, dan bukannya segi empat.

Dah hampir full time, fan Shitty dah boleh senyum lega manakala fan Menyu boleh kecewa dan hampa sebab tak dapat kalahkan Shitty dirumah dieorang. Walaubagaimanapun, terima kaseh tak terhingga kepada Gareth anak Barry kerana telah menolak Rooney dengan niat dan motif. Menyu diberi sepakan percuma. RVP mengambil sepakan percuma dan akhirnya...


Malas ah nak cerita. Kita pun dah tahu keputusannya...


Ok lah. Aku nak packing nih. Nak balik dah. Babai~
Tetibe. -.-'




4 ulasan:

  1. kau pilih game menyu. cis fan menyu mmg x patriotik! HAHAHHAHA. tp aku 2 2 x tgk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ahahahah. Yang penting, game best. Huhu~ takpe, lawan Tailen nanti aku layan. Seken half kott. Heheh.

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...