Ahad, 12 Mei 2013

Rumah aku ada 'benda'...

Saban hari, hampir setiap malam, malam-malam aku diganggu oleh suatu bunyi misteri. Aku perasan kejadian ini berlaku sejak akhir-akhir ini makin menjadi-jadi. Aku ingat nak pasang cctv terutamanya dibahagian dapur rumah kitorang. Sebab kebiasaannya bunyi tu datang dari dapur rumah. Tiba-tiba aku teringatkan cerita Paranormal Activity dan Penunggu Istana. Apa jadi kalau rumah aku betul-betul ada 'benda' tu? aku ni bukannya seorang yang pemberani. Berani tu tak ada dalam kamus hidup aku. Tapi nak kata aku takut pun tak jugak (please laa, hilang kemachoan aku). Bunyi tu selalu jer mengganggu malam aku, tau tak.

Ada sekali tu masa aku nak pergi buang air kecil. Rasanya aku tahan nak buang sebab aku tengah syok layan movie (ecece.. takut lettew), masa tu ada bunyi yang aneh. Bunyi macam ada 'benda' sedang mencakar dinding rumah. Peh! aku berpeluh. Berpeluh bukan apa, sebab aku tak buka kipas masa tengah layan movie (hek ele.. ayat cover line). Disebabkan keinginan yang mendesak, nak tak nak terpaksa jugak aku beranikan diri. Aku dapat rasakan jantung aku berdegup kencang. Lagi kencang masa kali pertama jumpa Miss S. Ini lagi kencang woa, siap ketiak aku basah sama padahal aku tak pakai baju pun masa tu.

Aku beranikan kaki melangkah. Aku petik suis lampu. Kalau boleh semua lampu aku nak bukak termasuk lah lampu luar rumah. Tapi apa kan daya, suis ada dua jer. Jamban kitorang berada dibahagian belakang sekali dalam rumah, nak ke jamban kena lalu dapur terlebih dahulu. Bilik aku pulak dekat dengan area dapur tu. Jadi semua lampu dapur aku buka. Semakin dekat dengan pintu jamban, bunyi tu semakin hilang. Mengikut pesan-pesan yang aku pernah dengar, orang kata kalau bunyi tu macam jauh, maknanya 'benda' tu berada sangat dekat dengan kita dan begitu juga sebaliknya. Aku sempat telan air liur dua kali. Kali pertama sebab air liur aku terkumpul banyak sangat dalam mulut (mungkin sebab nervous) dan kali kedua sebab aku rasa air liur aku sangat sedap (eeuww!!). Entah macam mana, masa tu tangan kiri aku pegang batang penyapu. Aku rasa ini merupakan tindakbalas bawah sedar yang berlaku bila aku dah panik, nervous dan ketakutan.


Aku tak tahu bagaimana, tapi rasanya masa tu ada bunyi latar semacam lagu horror main dalam kepala aku. Celaka! boleh pulak main lagu macam tu. Cuba la main lagu Maher Zain takpun lagu 3 Doors Down. Takpe lah, janji bukan lagu One Direction. Aku cuba cecah suis lampu jamban. bila jari aku dah hampir nak cecah suis tu, tetiba muncul satu lembaga betu-betul depan aku.

Fak!! Fak!! Fak!!

Aku terkejut sambil mulut tak berhenti menyumpah seranah. Tikus rupanya! celaka! aku hentak kepala dekat dinding jamban lalu aku gigit batang penyapu sehingga aku rasa puas hati. Kedengaran bunyi tikus tu bersembunyi sambil ketawa melihat gelagat aku. Aku rasa nak tangkap jer tikus tu, ikat dekat pokok pisang dan bogelkan dia. Biar dia malu sampai rasa nak bunuh diri. Heh!

Sebab tu aku ada terfikir nak bela kucing. Tapi masalahnya aku ni bukan pencinta haiwan. Kucing pun macam tak suka dekat aku. Hmm. Aritu aku tanya cousin dan kawan-kawan aku pasal benda ni. Dieorang pun sarankan aku untuk bela seekor. Tapi bukan jenis yang pemalas dan tak reti nak tangkap tikus. Kena bela yang memang dilahirkan untuk memburu. Nak handle kucing yang macam tu macam mana? hurm. Entah la.

Maaf la kalau korang rasa macam nak hentak kepala korang dekat skrin komputer lepas baca entri ni. Aku tau entri ni panjang dan agak membosankan. By the way, nak mintak tolong korang boleh tak? korang yang dah baca entri ni, tolong klik respon korang terhadap entri ni kat bawah entri yang ada "macam mana?" tu. Boleh? tak susah pun, kan? ala boleh la, boleh la. Aku nak buat kaji selidik ni tentang pembaca blog aku. Ok? alright! thats why I love you. Huhu~

Ok lah. Aku nak gerak, nak gi solat. Korang dah solat lom?

4 ulasan:

  1. aku dah mula suspen dah. sikit demi sikit kencing aku menitis kat boxer yang aku pakai ni. kadang2 anu aku tergetar2 dengan sendirinya. tapi alangkah hampehnya bila benda tu hanya lah seekor tikus!! hahaha. siot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hoih! tuka boxer tu sebelum tido. Tak senonoh betei. Hahah.

      Padam
  2. ngutik ceta kw tk woi!!!hahahaha..k pa kw nak bogelkan tikus yg sudah lumrahnya xda k spender mahupun bra..bgus kw cukur jk bulu cdak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biarkan sidaknya. Baruknya tauk erti kemaluan. Saknya sik dapat menanggung idup agik sampey nya asa nak bunoh dirik. Muahahahah. xD

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...