Sabtu, 16 Februari 2013

Playstation-4 controller leaked pic

Korang tahu tak yang Sony akan keluarkan konsol generasi keempat dieorang tak lama lagi namely Playstation 4? sebenarnya dari dulu lagi aku mengidam nak ada satu konsol milik aku sendiri, namun ianya hanyalah tinggal impian sebab aku tak mampu dan sebab mak aku tak nak belikan. The only konsol yang aku ada pun Nintendo NES yang main pakai 'tape' tu.

Itu pun sebelum aku mengenal Playstation dan cakera padat. Bila aku dah mula kenal playstation, aku mula simpan hasrat nak ada Playstation sendiri. Macam-macam cara aku merayu dengan mak aku supaya belikan aku konsol, tapi semuanya menemui kegagalan. Selalunya end up dengan 1001 alasan yang mak aku berikan. Never want to tell the real reason that is no money and tak mendatangkan hasil serta merosakkan tv. Selalunya mak aku akan bagi alasan yang buat aku boleh terima. Kira reasonable jugak la, selari dengan pemikiran aku selaku budak-budak masa tu. Tu la naluri seorang ibu, kan? korang yang kaum Hawa ni akan rasa someday, macam mana nak handle karenah anak-anak.


So, thats it. Sony akan keluarkan Playstation-4 dan seperti biasa, rumours akan tersebar ibarat kelumumur yang berterbangan bila kau flipshair dan rambut kau penuh kelumumur. Kutu? tak nak cerita. Pagi tadi aku ada tengok gambar tu dan seriously aku tak rasa macam 4th generation high-end controller pun. Mungkin sebab ianya prototype, aku tak tahu. Tapi dengarnya ada few features yang Sony dah add untuk controller kali ni contohnya seperti touch-up screen dan ada lampu pada bahagian atas. Tak lupa juga yang contoller tu akan ada audio output, means controller tu akan keluarkan bunyi. Kira macam ada mini speaker laa. Dengar-dengar gak yang butang select dan start tak ada. Aku tak pasti either dieorang buang butang nie dan gantikan dengan touch screen, atau dieorang pindahkan dekat belakang controller tu. Hurm, sounds weird, kan?

Itu features yang dieorang nak apply tapi dari gambar yang aku dapat, tak banyak perubahan dari segi design. Still look as typical Playstation controller cuma ada penambahan sedikit pada controller tu.

Ok lah. Cakap banyak pun tak guna, baik korang tengok sendiri rupa controller tu dan nilaikan sendiri.


Ramai gak yang kata pic ni fake. Aku tak nafikan gak. Ada yang kata pic ni lama dah keluar, even sebelum PS3 keluar lagi. But hey, PS3 mana ada touch screen, kan? mana ada audio output. So, maybe benda ni dieorang dah lama nak implement tapi tak jadi. Apa-apa pun, kita tunggu dan lihat, okay?

p/s : Kali ni aku berazam nak beli konsol pakai duit sendiri. Habis la tv mak aku lepas ni. =)

sumber : Cnet

4 ulasan:

  1. eee best eh!! rindok benar ati...mun mek meli eh, adik kmk jak main lak. kamek suruh nya masak apakah!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yah~ hahah. Otedah. Masak sekali PS ya. Saknya tauk asa. ;P

      Padam
  2. main pc online game lagi bess woo, ps3 pun ok gak but online lagi bess arr

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lama dah tak main online. Takde tenet kat umah. :/

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...