Selasa, 11 Februari 2014

"Renew license..."

Qada' dan qadar itu ada, pasti. Terima dengan hati yang redha dan tabah dengan setiap ketentuan-Nya.

Tudia. Muqadimmah memang tak boleh blah lagi lah. Serasa macam ustard selama 1.5s. Well, nak buat macam mana, dulu pernah dicadangkan supaya menjadi guru agama bila dah dewasa. Mungkin ada sedikit tempias dari masa lalu, siapa tahu (meh!).

*termenung jauh jap, 2s jer mkay*

Okay! back to reality. Ni sebenarnya nak cerita pasal semalam. Semalam punya cerita laa. Nak cerita besok punya cerita, aku sendiri pun tak tahu lagi, jadi aku pilih untuk cerita kisah semalam. Boleh dikatakan apa yang berlaku semalam boleh dirumuskan dalam satu simpulan bahasa (ker peribahasa?!), "Sudah jatuh, ditimpa tangga...". Assumed engkorang yang membaca ni punya ilmu kefahaman bahasa melayu asas dan faham bebeno maksud ungkapan tersebut. After one problem, comes another one. Like that laa less over. Perghh!! manglish tahap silaker, but I liked it. :D

Dari ungkapan tersebut, memandang kepada situasi, aku ubah sedikit menjadi "sudah jatuh, ditimpa motor". Only, semalam memang literally aku jatuh dan aku ditimpa oleh motorsikal sendiri (at least some part of me). Accident, yes! but only involving me, my bike and a bit kind of busy road. Self-accident? selfie? just say what you want, yer cakap jer apa kau nak, tapi... hurm. Haish!! sebenarnya aku malas nak explain sebab aku rasa semalam memang 40% kesilapan memang datang dari aku. 10% jalan yang licin (tak basah langsung, kering tapi itu la, ramai yang kata licin) dan 50% untuk inconsiderate pickup (kalau tak silap Hilux). Aku tak salahkan 100% pickup tersebut walau aku rasa nak mengakui kesalahan dan kesilapan diri sendiri sebenarnya bukan mudah. Memang silap aku sendiri jugak. A bit tergopoh dan rushing. Kalau aku watlek dan cool, mungkin insiden semalam boleh dielak dan berkemungkinan aku jadi nak hangout dengan insan yang tersayang. "Keep calm and avoid accident.." kate nyerr. Walau apa pun, aku terima semua ni sebagai takdir. Benda dah nak jadi. *pandang ke bawah dan ukur semula jarak langit dan bumi*

Mulanya aku nak story apa yang berlaku. Tapi rasanya tak perlu lah. Aku salah, driver pickup tu pun salah. Semacam mesin dalam satu proses yang menghasilkan produk yang rosak disebabkan timing antara mesin-mesin tersebut clash. Yes! a simple .01s, diulangi, point zero one seconds (split-second) can caused so much different. Percaya? aku rasa memang ada logiknya disitu tapiiii... tapi tapi tapi, macam aku kata tadi, benda dah nak jadi so cakap apa pun tak guna. Tak menguntungkan sesiapa (terutamanya aku), oleh itu tak guna lagi kita bercakap tentang perkara ni (baca ayat ni dalam nada drama telenovela yang di dubbing dalam bahasa melayu).

Kenapa tajuk "renew license.."?

Sebab last year, belum sampai setahun pun sebenarnya (tapi dah hampir laa), aku self-accident dan end-up luka dibahagian siku sebelah kanan. Kesan / parut luka tersebut masih boleh dilihat hingga ke hari ini. Dan semalam, aku dah "renew" lesen tersebut, kali ini siku sebelah kiri pulak. How nice was it? awesome much?

Tahu tak, dalam banyak-banyak benda yang bermain dalam fikiran aku selepas aku jatuh, benda yang paling aku risaukan adalah seluar jeans aku koyak. Luckily tak ada tanda-tanda koyak pun. Kenapa? my fucking brain tetiba focus kepada seluar jeans, I simply don't know why is the reason and what was so significant about it. -..-"

Okay. Nak cuci luka. Till next time folks. Buhbye!

P/S: Sorry Miss S, have to cancel our date yesterday. I was such so messy and bit of clumsy. :/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...