Sabtu, 1 Februari 2014

Ini kali lah

Tidur kurang lebih 2 jam dan badan terasa sengal bukanlah sesuatu yang kelakar. Terasa macam nak demam pun ada. Dalam hati dah pasang niat nak bangun, pergi cuci muka dan hisap rokok sebatang sebelum pecah-laju. Walaubagaimanapun, akibat sifat "procrasinating" yang telah diterap didalam diri, aku akhirnya end up dengan bangun sejam sebelum matahari berada tegak diatas kepala. Belen masa antara tempoh tersebut aku buat apa? *sigh*

Rasanya 85% online, 5% termenung dan 10% memikirkan apa agenda hari ini. Online through phone, macam biasa dah jadi rutin, check WeChat, Whatsapp, Tagged, Twitter dan Facebook. Harini ada special sikit, aku tetiba terusik hati nak semak email. Both Yahoo! dan Gmail. Mostly crappy stuff yang masuk inbox. Belum kira yang masuk ke dalam "spam" folder lagi. Kalau tak keluar ekspressi "what the..?" atau "bullshit!!" dan "fuck this shit!!" selepas menyemak spam folder adalah tidak sah. Jilaka! ye, memang.

Somehow, aku rasa macam nak stalk mana-mana group atau page mengenai vacancy untuk area hometown aku. Luckily (yes, indeed!), aku terjumpa satu post yang mungkin akan mengubah rutin harian aku (recent routine since aku jobless). Aku cuba baca dan fahami post tersebut berulang-ulang kali. Rasa macam tak sangka, dan tak percaya. Memang betul lah orang kata, peluang itu ada. Biasanya orang kata "peluang itu hanya datang sekali.." dan aku memilih untuk berpegang pada itu. Jadi, peluang yang ada terbuka untuk aku ni, tak mungkin aku sia-siakan. I mean, the hell why not? or should I say why the fuck aku nak tolak? "man! this is your chance, might be your ONLY chance dude" (aku bermonolog sendirian).

Dan hati aku suddenly bersuara... "Ini kalilah.." dalam suara Anwar Ibrahim. What the..???

Apa yang signifikan nya?
*Googled "Ini kalilah" and stumbled with above pic. Can you relate that?

P/S: Doakan aku berjaya. Walau korang rasa tak seberapa, doa korang sangatlah membantu. Ianya semacam "like" dekat Facebook atau "+1" pada Google+. Kalau boleh, nak jer aku minta korang "retweet" permintaan aku ni so that member-member korang turut berdoa bersama. Thanks, you all!

P/S-2: Miss S, mohon doakan jugak okay. I know you gonna read this entry. Love you! ;')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...