Jumaat, 14 Mac 2014

Silap build-up...

Ini edisi bila tak dapat nak tidur malam..

Hell yeah! it's fuckin past 1:12am dan disini aku masih lagi terkebil-kebil, continuosly menguap tapi tak mampu nak lelapkan mata. Once aku try tutup mata, fikiran aku mula menerpa ke alam yang tak nak aku sentuh pun. Alam mistik, misteri kinda stuff. Apa yang anehnya, aku tak terfikir pun akan hal-hal sebegitu not until mata aku baru tutup selama 1 saat. Scumbag brain! sengaja fikir yang bukan-bukan so that aku tak berani nak tidur. What a dimwit. Pfft!. Not to mention yang last two week, aku kena "himpit". Yes, aku tak tipu tapi mungkin ada penjelasan saintifik disitu. Tapi kali ni bukan pasal tu aku nak cerita.

This is merely a discussion, if only korang berinteraksi dengan aku. Memandangkan tak ada yang sudi mahupun rajin berkomen dalam blog ni (except certain individu(s)), jadi terpulang kepada korang nak anggap entri ni macam mana.

Aku baru jer selesai satu game DotA, bermain bersama-sama built-in artificial intelligence. Even so, kali ni game kinda a little bit tough. "Play safe" yang biasa aku praktikkan (even though tak applicable dalam game sebenar, mainly pubs game), still aku boleh maintain. Oh, "play safe" ni maksudnya (kurang lebih) adalah dengan memastikan aku kurang mati (less death) dan aku end up dengan score 7/0/17. Yeah, it's fuckin record, average I would say tetapi boring much. Ya, boring. Kenapa? sebab aku kurang kill. Bukan sebab biasa di"KS" (Kill Steal) oleh AI, tetapi sebab aku hesitate nak kill. Even boleh aku katakan, hanya satu atau dua kill sahaja yang aku sendiri initiate while lagi 5 kill semuanya aku sendiri KS or hasil dari ganking bersama ally aku.

Opps! sorry~ aku tak mention pun siapa hero yang aku pakai. It's fuckin Anub'seran guys. Okay, sebelum korang ketawakan aku, ingin aku tegaskan disini, Anub'seran a.k.a Nerubian Weaver ni bukanla hero yang aku minat. Game tadi adalah random so aku dapat Weaver (letih la nak taip nama binatang ni). Betul dia ranged type hero, ada skill yang spammable (swarm) dan kalau lucky enough, boleh dapat kill dari skill tersebut walaubagaimanapun dia ni fragile. Seriously fragile. Okay, mostly carry memang begitu tapi serious aku cakap, aku lost dowh. Item pun aku keliru nak beli apa since aku sendiri confuse nak build up macam mana. Mulanya aku nak build up Weaver as a lone ranger. You know, those type yang boleh face to face dengan enemy's hero dan end up killing it well. Tapi entah macam mana, setengah jalan aku tersilap item pulak. Dari offensive jadi defensive dan dan dan (ini serious kalut gila) game aku jadi tak betul lagi mengelirukan. Aku boleh build Azwraith, Traxex ataupun Riki dan jadikan dieorang carry yang boleh fight musuh on their own tapi bukan dengan Weaver. At last, aku jadi sangat dependable dengan ally sendiri.

Normally aku akan heads up enemy's AI dengan dua tiga level ataupun 10 level ke depan (untuk kes yang imba) dan boleh "makan" musuh dengan mudah tapi dengan Weaver, paling aku dapat kejar pun sama level dengan enemy's third highest hero level (Slardar kalau tak silap) itupun dua hero lagi memang selang satu level ke depan. Ini aku perasan semasa mid-game dimana aku yang level 15 while Leshrac (hero musuh) dah level 17 followed up oleh Leoric, level 16. Silap farm, ye aku tau. Tapi silap farm sebab silap item, dan silap item sebab silap item build up. Nasib baik tak main pubs game, kalau tak confirm kene cop sebagai noob tegar. Fockin shiatt!!

Dah lah, yang tak reti main DotA tu memang tak ah nak baca entri ni. Bagi yang layan DotA pun maybe akan jadi macam, "mende la dia repekkan..". Sorry sebab bazirkan masa korang beberapa menet. Aku taip ni pun sebab tak dapat nak tidur. Might as well layan satu lagi game baru dapat lelapkan mata. Haishh!! (padahal dari tadi tak habis-habis menguap)

Okay ah, cukup sampai sini. Korang sila la tidur lagi. Heheh. Dah dah, nak layan game ni. Buhbye!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...