Ahad, 6 Oktober 2013

Farm Story

Dulu masa mula-mula ada facebook, aku ingat lagi aku suka main permainan bercucuk tanam. Bercucuk tanam tanaman okay, bukan cucuk benda lain. Mohon jangan salah faham. Aku lupa nama permainan tu cuma lepas tu aku layan farmville. Perghh!! masa tu sangat layan sampaikan sanggup buka facebook pukul 1~2 pagi semata-mata nak lihat tanaman sendiri. Takut-takut kurang air takpun baja. Sayang gila aku dengan tanaman aku tu. Bila level dah up sikit, aku dah boleh ternak lembu, ayam, kambing biri-biri dan kuda (eh, ada eh kuda??). Lepas tu naik lagi sikit dah boleh buat pondok, buat rumah kecik, boleh beli jentolak, jengkaut dan macam-macam lagi lah. Aku pun tak ingat level berapa dah masa tu. Berkemungkinan level 400 juta 6 rasanya.


Sekarang tak lagi. Zaman main permainan facebook aku dah tak sebest dulu. Jadi aku malas nak main permainan kat facebook. Kalau nak cakap pasal jemputan nak main permainan tu, setiap kali log masuk, ada jer invitation. Kadang-kadang aku rasa menyampah, kadang-kadang aku rasa sampah pulak. Tu belum cerita yang layan aplikasi mengarut lagi lepas tu invite orang. "Ketahui siapa jodoh anda setelah baligh", "baca isi hati & isi perut pasangan anda" dan "pemain bolasepak pasukan manakah anda", perghh!! nama aplikasi pun macam celaka lagi ada harapan ingat aku nak layan permainan tu. Hish!!

Tapi semalam, aku dapati ada antara rakan facebook yang mention pasal farm story. Bila mention farm story, suddenly aku teringat kenangan lama. Awhh~ KLMJ lah pulakk. Terasa nak hidupkan balik.zaman aku menjadi seorang petani kecil-kecilan dulu. Dah macam-macam yang aku tanam. Tomato, epal, kacang panjang, jerangkung dan macam-macam lagi. Jadi aku pun muat turun la permainan farm story tu. Tak sampai sehari, aku dah naik level sampai level.. err.. 5 ker 8? aku dah lupa. Tapi boleh la game tu. Mula-mula ni layan laa. Tengok la sampai bila aku tahan dan bila aku akan fed up. Sekarang ni pun Poko Pang jarang aku layan. Clover dah cecah 100, tak terpakai. Nak makan, tak boleh pulak. Pfftt!!

Sekarang persoalannya, level berapa baru aku boleh tanam dughian?? hah? sape boleh jawab?

Ok lah. Aku blah dulu. Nak calling-calling dengan Miss S. Bye~

P/S: Agak-agak Miss S nak bercucuk tanam jugak tak? hurm. :)
Published with Blogger-droid v2.0.10

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...