Selasa, 25 Jun 2013

Lekat

Cucuk, tarik, cucuk, tarik. Berulang-ulang kali guwa ulangi perlakuan yang sama. Tangan guwa dengan erat memegang batang. Guwa terasa geram. Guwa getap bibir. Guwa pejamkan mata. Terasa peluh mula menitik didahi guwa. Rasa sedap? mungkin. Guwa tak pasti.


Hoi hoi hoi!! lu ingat guwa cerita pasal apa?? guwa maksudkan batang modem guwa lah! dari tadi guwa cucuk-cabut balik. Laptop guwa pun dah bosan asyik restart memanjang. Guwa rasa nak lempar modem ke dinding pun ada jugak. Tapi guwa kesian dekat dinding bilik guwa. Nanti tak pasal-pasal merajuk, berhenti kerja jadi seekor dinding. Siapa nak ganti tahan siling bilik guwa? nak harapkan tikus rumah, dieorang sibuk didapur. Guwa tak berani nak kacau.

Guwa hairan keraihanan lah. Raihan kehairanan dalam masa yang sama. Sejak dewasa ini, laptop guwa memang suka hang bila guwa cucuk modem broadband guwa. Adakah laptop guwa tak suka diperlakukan sebegitu? atau, adakah guwa dah salah tercucuk lubang? kecil hati kah laptop guwa terhadap guwa. Pui! macam-macam persoalan bermain didalam kepala hotak guwa.

Adakah anda mengalami situasi yang sama seperti guwa?

Guwa pakai broadband Maxis berjenama Huawei. Laptop guwa pulak Acer 4740G. Adakah cukup informasi ini untuk anda membantu guwa menyelesaikan masalah guwa? guwa pening ni, pening. Guwa tak tahan la macam ni. Guwa dah try google permasalahan guwa ni namun tak berhasil jua.

Kebiasaannya laptop guwa akan mengalami hang setelah setengah jam ataupun empat puluh tujuh minit modem broadband dicucuk. Paling terpantas adalah dalam sepuluh hingga tiga belas minit (untuk kes tertentu sahaja). Hang dia lain macam sikit. Memang hang habis. Habis semua butang papan kekunci guwa tekan tapi tak mendatangkan hasil. Mendatangkan amarah tu ada lah. Hish! siapa yang patut dipersalahkan dalam permasalahan guwa ni? laptop? modem? tetikus? atau air teh yang bertindak sebagai hiasan diatas meja guwa?

Please la someone bantu guwa. Sebelum guwa failkan saman ke atas laptop, modem, tetikus dan termasuk juga air teh yang sempat juga guwa hirup beberapa mililiter tadi. Kesabaran guwa tinggal satu bar sahaja lagi. Please la tolong laa. Guwa harapkan ehsan anda sahaja lagi. Bantu guwa please.

Adakah wajar seandainya guwa putar, jilat dan celup sahaja modem guwa ke dalam air teh terbabit? sesudah itu guwa gigit laptop dan kunya bersama tetikus? jika anda setuju, sila bakar sehelai dari bulu ketiak anda dalam masa kurang dari 8 saat.


Yang benar,
Guwa dot kom dot mai

Tsk.. tsk.. tsk..

T^T

6 ulasan:

  1. dulu pon gna maxis. maxis mmg something sket, huhu.

    singgah sambil follow sini! :) #56
    http://ice-chirp-chirp.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. okeh,aku dah bakar sigek bulu ketiak ku tek..ya pun mula ya sik kempang ati aku nak bakar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Baruk sigek undi. Lom cukup ya. :P

      Padam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...