Ahad, 25 Januari 2015

R.A.P.U.H

"Cuba de-code gambar diatas kalau mampu"

Aku tak tahu macam mana nak mula. Aku even tak tahu bagaimana ianya bermula. Aku hanya sedar bila ianya dah terjadi. Perasaannya sama seperti ibarat perut yang masuk angin. Kau tak tahu bilamasa perut kau masuk angin, kau hanya sedar bila kau dah "sakit". Ya, aku akui, aku sedar bila aku "sakit".

Tapi aku tak faham, kenapa egoku menebal didalam diri ini. Lebih tebal dari kanta cermin mataku. Sangat teguh dan utuh (ape ale uto? kuajaq!!) sampaikan tapaknya telus menembusi "strata" hati hingga ke lapisan yang paling keras dalam hati aku. Tiada ruang untuk bersimpati dan tiada ruang untuk membiarkan hati ini dilukai lagi. Aku tak tahu, tapi macam lirik lagu pun ada juga. Ianya bagus sebenarnya, ibarat sistem pertahanan sendiri untuk hati aku.

Cuma... ianya berfungsi seakan-akan "Blademail". Kau tak main DoTA, mana kau tahu. Bila mana ianya dilontarkan "damage", ianya akan "terima" dan membalikkan sejumlah damage yang sama kepada si penyerang tadi. Sehinggalah dalam situasi tersebut, hanya bergantung kepada "perisai" mana yang lebih kuat. Sama ada milik si penyerang, atau milik yang diserang. Dalam situasi aku nie, memang sama dan sebijik.

Bezanya, tak tahu mana satu penyerang dan mana satu diserang. Sekarang, hanya tinggal untuk lihat perisai siapa lebih kuat. Aku hanya dapat kata... "perisai" aku dah mula nak "lumpuh". Bila-bila masa saja boleh dikoyakkan bagai kertas A4.

P/S: Agak sukar sebenarnya menafikan perasaan dalam diri, bilamana "sayang" itu hanya untuk kau miliki. Aku rapuh... tolonglah, aku cuma nak keadaan kembali seperti sedia kala. Aku lagi "sakit" begini. Terasa kosong bila kau tak bersama lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...